Oud-leerling steelt de show

Via meester Christiaan kwamen we een aardig weetje te weten. Axel Vemba, een oud-leerling van onze klassen bracht een rapnummertje uit over de voetballer Benteke.
Dit is het artikel dat op de website van het Laatste Nieuws stond. Met bijhorend Youtubefilmpje Tof om zo nog van jou te horen, Axel!

artikel :”‘Benteke’ is mijn Duivelsnummer”8665572

De voorbije drie jaar werkte Axel Vemba (19) in de luwte aan zijn hiphopcarrière, maar van die luwte blijft maar weinig over sinds voetballer Christian Benteke de clip van het nummer ‘Benteke’ op zijn persoonlijke Instagramaccount plaatste. “Net als hij wil ik klein beginnen en groot eindigen”, glimlacht de sympathieke Brusselaar.

Drie jaar geleden stapte Axel, afkomstig uit Sint-Agatha-Berchem, in het rapperscollectief Young Nation 01. Vorig jaar besliste hij om solo verder te gaan onder de naam ‘Axelence’. “Ik heb in die drie jaar enorm veel opgestoken van de andere rappers”, vertelt hij. “Maar vorig jaar achtte iedereen de tijd rijp voor een soloproject. Vorige week heb ik dan via Lowkey Radio mijn eerste eigen nummer opgenomen: ‘Benteke’. Een song voor het Europees Kampioenschap voetbal.”

Axel gebruikte de beat van Migos en verving de lyrics van Drake door zijn eigen tekst. “Benteke past eerst en vooral goed in de flow van het nummer”, legt hij uit. “Maar ik zie ook iets van mezelf in de spits van Liverpool. We hebben niet alleen dezelfde achtergrond (beiden zijn afkomstig uit Congo, red.), maar ook op carrièrevlak wil ik me aan hem spiegelen. Christian Benteke heeft hard moeten werken aan zijn carrière, maar is nu wel succesvol. Ook ik wil klein beginnen en groot eindigen.”

Toets geschiedenis

Vorige week donderdag plaatste Lowkey Radio de videoclip van het nummer op YouTube. Daags erna deelde Benteke het op zijn officiële Instagramaccount. “Ik zat op dat moment op school, bezig met de voorbereiding van een toets geschiedenis”, vertelt Axel. “Een kameraad heeft me gebeld om te zeggen dat Christian Benteke mijn nummer gedeeld had. Ik was enorm blij en verrast. Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik vind het geweldig dat hij dat gedaan heeft. Na dat telefoontje was het wel enorm moeilijk om me nog op die toets te concentreren, maar we zien wel wat daar het resultaat van is. (lacht)”

Axel is niet meteen van plan om contact te zoeken met de aanvaller van de Rode Duivels. “Op dit moment is hij volop bezig met de voorbereiding op de finale van de Europa League, die hij met Liverpool tegen Sevilla speelt”, klinkt het. “Daarna volgt de voorbereiding met de Rode Duivels. Ik denk dat Benteke op dit moment dan ook wel andere dingen aan zijn hoofd heeft. Maar daarna hoop ik hem toch eens te ontmoeten. Ik wil hem bedanken omdat hij mijn nummer op Instagram gedeeld heeft, want dit betekent enorm veel voor mij. Zonder hem was mijn nummer sowieso onder de radar gebleven, maar nu krijgt mijn muziek plots enorm veel aandacht. Het nummer heeft zelfs een fanpagina van Liverpool gehaald. (lacht)”

Tweede versie

Axel werkt intussen naarstig voort aan zijn nummer. “Ik ben bezig met het op te nemen in een professionele studio, en daarna volgt nog een videoclip”, legt hij uit. “Dat moet voor de start van het Europees Kampioenschap ingeblikt zijn. Dit wordt dan mijn nummer voor de Rode Duivels. Het zou enorm leuk zijn mocht ik kunnen doorbreken met mijn muziek. Maar als dat niet lukt, dan is dat ook geen ramp. Momenteel zit ik in mijn laatste jaar humaniora en volgend jaar ga ik studeren aan de VUB. Ik heb op dit moment dus twee A-plannen.”

en hier dan de link van het liedje :

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

